GIFTED_ADULTS
Barcelona, 18 de setembre de 2022
L’aprenentatge en l’alta capacitat intel·lectual probablement és un dels grans reptes en el camp de l’educació. Tot educador i investigador de les Altes Capacitats o superdotació (gifted) cerca com aconseguir harmonitzar un creixement personal que es conjugui en un esperat i suposat “desenvolupament del talent”. Trobar el mètode infal·lible per aquests alumnes de característiques tan peculiars, ha estat des que apareixen els primers estudis d’Alfred Binet sobre la intel·ligència en la seva primera escala psicomètrica, objecte d’anys de treball a la recerca de programes que puguin resoldre els aspectes cognitius i no cognitius d’aquest alumnat.
¿I quins són, doncs, els entrebancs que es troba el docent davant d’aquests alumnes? ¿Quina de totes les diferents conceptualitzacions del que entenem per Altes Capacitats intel·lectuals és la correcta, o la que més s’aproxima a la realitat? ¿Exactament de quins subjectes estem parlant? Trobar la fórmula…
Ver la entrada original 2.732 palabras más